Fysikaaliset hoidot:

-Pintalämpöhoidot, joilla pyritään lihaksen venyvyyden lisäämiseen ja lihasjännityksen vähentämiseen sekä yleiseen rentouteen. Nimensä mukaisesti hoitovaikutus jää pinnalliseksi.

-Ultraääni on syvälämpöhoito, jota käytetään hoitomuotona hoitokohteen sijaitessa syvemmällä kudoksissa. Hoidon vaikutus perustuu solukalvojen välisen aineenvaihdunnan parantumiseen sekä verenkierron vilkastumiseen. Hoitokohteita ovat ovat esimerkiksi erilaiset vammat ja lihaskireydet.

-Kylmähoitoja käytetään niin akuuttien kuin pitkittyneidenkin vammojen hoidossa. Tyypillisiä kylmähoidon käyttökohteita ovat tulehdukset, turvotus sekä tuoreet tuki- ja liikuntaelimistön vammat ja niiden ensihoito.

-Sähkökipuhoidoilla pyritään vilkastuttamaan aineenvaihduntaa, vähentämään kipua, rentouttamaan lihaksia tai aktivoimaan lihaksia ja saamaan aikaiseksi lihassupistus.

Kinesioteippaus: Kinesioteippiä käytetään yleisimmin urheiluvammojen kuntoutukseen ja lihaskipujen lievittämiseen. Valitusta tekniikasta riippuen teippauksella voidaan tukea, aktivoida tai rentouttaa kudoksia sekä lievittää turvotusta.

Allasterapia: Vedessä liikkuminen auttaa nivelten liikelaajuuksien ylläpysymisessä, lihasvoiman kehittämisessä sekä hengitys- ja verenkiertoelimistön vahvistamisessa. Vesi saattaa mahdollistaa sellaisiakin liikkeitä, joiden suorittaminen kuivalla maalla voi olla jopa mahdotonta. Noste helpottaa vedessä liikkumista, mutta toisaalta veden vastus lisää harjoittelun tehoa. Allasterapiaa toteutamme Paimion uimahalli Solinassa.